Berminat sertai saya?

Kepada rakan-rakan & pengunjung yang berminat nak sertai saya dalam tempoh berdiet (tiada penjualan produk KURUS ye), boleh request utk sertai kumpulan sokongan kami di FB menerusi link berikut:-

https://www.facebook.com/groups/751763758174877/

Wednesday, March 19, 2014

"The New Me" yang kali ke berapa ntah...

Assalamualaikum,

Entri pertama ni, biasa la kan....kenalkan diri (macam la org nak sgt kenal sape ko....) hahaha....(suka ati aku la nak kenalkan diri aku)...

Nama aku Wan Juhaida Binti Wan Hassan, skarang ni umor dh 34 tahun...aku penah la skolah tadika kat Telok Kemang, PD...sebulan je kot...mak aku kata, dia dh register aku ke skolah cina kat situ utk darjah 1, tapi, sbb ikut abah pindah randah...aku pasrah (tanpa graduasi tadika, sbb aku mmg tak skolah tadika pon)...tu pon abah 2 kali pindah...baru aku masuk darjah 1 kat SRK Pengkalan Tentera, Kem Batu 10, Kuantan.

eh..eh..elok aku sonok2 skolah, sparuh darjah 3, abah pindah balik kmpg...aku mana tau pasal ape, sbb dh biasa sgt pindah...aku pon skolah d SK Sega, Raub...igtkan pastu ada pindah lg...oooo..rupanya abah dh pencen! hahaha..darjah 6, cikgu hapdet rekod kesihatan pelajar...bulat mata cikgu pompuan tu bila timbang, berat aku 50kg.aku pelik la, ok what dgn kadar tggi aku rasanya 150cm...tp cikgu tu lagi tggi dari aku n berat dia cuma 45kg..berlagak la cikgu yea...huh! <-- masa ni aku sgt aktif gak sukan. tak kira acara rasmi skolah, atau acara tak rasmi kampung...kikikiki...

Masuk tingkatan 1 aku kat SM Seri Jengka (2nd batch) masa tu...senior aku paling tua pon cuma tingkatan 2 je...kekekeke...mcm2 dugaan skolah yg perlu 4x bas dari umah ni..lepas PMR, ada lagi rekod kesihatan..ok, masa ni berat aku 53kg....dgn ketinggian 156cm...adakah menten?kikiki..stress woo..pastu sambung lak tingkatan 4 situ gak...akhirnya abih gak SPM...lah, timbang lagi?...kali ni 57kg dengan ketinggian 157cm..ape ke sikit sgt naik tggi tu.mcm nak bantut je... <--masa ni pon aku ada join sukan walau pun tak berapa menyerlah sgt dah...but still ada la jugak.

pastu, spanjang tggu result, aku tlg makcik aku buat n jual kuih kat pasar...pastu tlg kakak sdara uruskan kantin skolah...pastu, org igt aku ni remaja xde masa depan..cis! aku igt lg cikgu skolah tu ckp2 masa kat kantin, konon walo aku dpt pangkat 1 skali pon, blom tentu masuk unibesiti....celupar ko cikgu, mementang la ko tahap maktab je...(dia ni penah jd cikgu aku masa skoloh rendah)...so, org yg paling aku nk jmpa, dia la...sbb masa heboh aku dpt masuk Matrikulasi UIA tu, dia lesap tah ke mana....cis lagi!

Again, ada sesi timbang2 masa buat medical check up....cis dan cis dan cis lagi....masa timbang, kakak pembantu doktor tu pandang aku atas bawah...apsal kak? "macam tak percaya je berat awak ni, sebab tengok badan takde la gemuk sangat," tu kakak tu yg cakap (bukan aku prasan)...hahaha...61kg ok...tinggi 158cm <-- ini lah ketinggian terakhir aku sampai sekarang....bantut!...

(ok, sampai sini dlu aku flashback!)...entri baru nanti, aku sambung lagi...baru la dpt tau aku ni gemuk tetiba ke, gemuk sejak azali ke, keturunan ke....kekekeke....END.

-------------------------------------------------------------------------------


As usual, topik paling hot meletop kalo libat pompuan, mesti la bab kecantikan kan kan kan.....lebih spesifik, semua pompuan nak kurus cantik (bukan kurus kerempeng!)....kikiki....so, mcm biasa la aku pon tak terkecuali wehhhhh....nak gak la kurus cantik, tapi yang pasti sihat! (nanti entri lain aku citer pasal azabnya demox)....

Lagi rasa nak gelakkan diri sendiri, kemain la aku ni berkali2 azam konon nak jadi "org baru" dengan cara kuruskan badan.....emmmphhhh....kalo sempat seminggu diet tu, kira luar biasa sgt laaaaa....kahkahkah (gelak kat diri sdri)..makan tahun gak la aku on off on off on off diet ni..tada gunaaaa..

TAPI, hohohohoho...sape tau, percubaan aku kali ni berjaya buat aku nekad n mampu tempuhi sampai LEBIH SEBULAN! haaaaaa.....amekkk kaw! kikikiki

Ekceli, nak bukak blog lama utk update pasal diet ni, hmmmm...sekadar mampu bukak n baca entri lama2 je la.....x bole tambah entri baru (sejak fokus diet, mmg aku byk lupa menda remeh yg lain!) kikiki....blog lama kat http://counteachcalorie.blogspot.com/ ..... nanti aku igt password, aku update la situ....

so, aku nak gak la bebel sesorang pasal perkembangan (penguncupan sebenarnya) aku dlm sebulan diet ni....secara tepat, sampai semalam (18.3.2014), aku dok kira2...tambah tolak...kekadang salah kira..aku kira balik...kekadang terlebih kira, kekadang terkurang kira...nyampah lak aku...nak salahkan kokulete, mustahil....(akibat xnak mengaku dlm tempoh diet tu ada turun naik jugak beratnya...)...kekeke...

nak tau ye? aku HILANG 11.4 KILOGRAM (25 lbs) dalam masa 34 hari...hoookkkeeeyyyy....amazing tak? tak surprise ke? huh! biar la aku hepi sesorang....kekeekeke.....

OK, memandangkan ini entri pertama, so jgn lelebeyyyy....lain kali citer pulokkkk....jadi nyer....
aku tutup episod ni dgn gambo yg aku sempat snap spanjang diet dlm proses 27 hari...so, utk tambahan 7 hari lagi tu, cuma bayang je la makin susut..kikiki...(edisi perasan)....



Ini tempoh masa sudah ilang 7.5kg

nak tau berapa KG berat aku?(konon la ada org nak amik tau kan.......) hahaha...lantak la..kalo xnak tau, aku forward ke next entry......babaiiiiii


Wassalam.

3 comments:

  1. Hebatttt.... Dlm sebulan dh turun bekilo² yek. Kalo 2 bln... 3 bln... 4 bln...???? Perghhh... Nti blh share cara makan pulok yek

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehehe....kekadang bila dh turun byk...ada masa dia slow jugak...tp jauh lg sasaran ni....ada 25kilo lagi nk kena buang....byk tu.....

      Delete
    2. Google punya google tak sangka dpt jupa blog yg Terbaik... gud info.. tahniah dgn berat yg ideal..

      Delete