Berminat sertai saya?

Kepada rakan-rakan & pengunjung yang berminat nak sertai saya dalam tempoh berdiet (tiada penjualan produk KURUS ye), boleh request utk sertai kumpulan sokongan kami di FB menerusi link berikut:-

https://www.facebook.com/groups/751763758174877/

Wednesday, April 2, 2014

Edisi SENAMAN la pulak.....

Assalamualaikum,

Entri kali ni aku selit bab senaman dulu....macam yang korang dah follow entri sebelum ni kan, ada gak la selit2 cerita xtvt sukan yang bole buat berat aku Ohh la la! la selim...hehehe...

pasal senaman ni, aku copy je la ari grup FB aku tu (yg kekawan follow sebab inspired dengan perubahan aku)...hahaha....syok sdri plak...ape kesah nak perasan, walo pon x capai BMI normal lagi...hehehe

aku coret mcm kat bawah tu la....

~SENAMAN~

Selepas DETOX n mula diet, JANGAN terus mulakan senaman atau workout...cara tu salah sama sekali... seeloknya senaman bermula selepas 14 hari kita diet....

Ini kerana, sekiranya kita mulakan senaman terus, badan belum sempat menukarkan lemak dan kalori diambil kepada tenaga sebaliknya otot sudah mula membentuk kemas.

Jadi, lemak akan terperangkap dlm jaringan otot dan berpotensi untuk jadikan badan gemuk semula sekiranya berhenti diet...(macam berat Yoyo la).

Sebaiknya, biarkan badan membakar lemak terlebih dahulu (sehingga kulit kelihatan gelebeh), barulah senaman bermula dengan 3x seminggu (pada minggu ketiga) dan 5x seminggu (pada minggu ke4).
senaman secara konsisten SETIAP HARI bermula minggu kelima.

GOOD LUCK

*Hari ni (hari ke-50 diet) baru aku dapat buat senaman sikit..tu pon cuma 15 minit je...esok aku cuba buat plak 20 minit...tapi, 15 minit pon peluh mcm air terjun...kikiki...pastu, aku gerak laju sket ke memana..peluh byk tu toksah pelik laaa...puas ati, apa pon...result usaha aku hari ni, cuma akan tau esok lusa...xde nyer result dpt terus yer....kikiki

ni aku jamu sesikit alat senaman aku yg bertahun2 ada dlm simpanan....

ada step machine, ada yoga mat, ada skipping rope, ada alat senaman tangan jugak....

nanti nak tambah koleksi lagi..hehe

No comments:

Post a Comment